2 september 2010

Hello Kitty i björnoverall – Gratis mönster

Hello Kitty är en väldigt populär figur och jag virkade min första eftersom min kusin älskar Hello Kitty. Efter det har det blivit ca 5 till och jag har använt mig utav samma mönster som jag skapade vid första gången så fantasin är det enda som sätter stopp för hur man kan virka detta mönstret.

Ni får använda mönstret hur ni vill, ni får sälja figurerna i mindre upplagor (alltså inte i butik eller liknande). Ni får inte heller ändra i mönstret och/eller påstå att det är ni som har gjort det.

Men förutom det så hoppas jag att ni har kul när ni virkar henne och ni får gärna skriva en kommentar här när ni är klara om ni tänker på det. Hade varit kul och se vad ni skapar. =)

Ladda hem mönstret här
(Högerklicka och klicka på Spara som… eller Spara länk som…)

(Mönstret är i .pdf format, det krävs Adobe Reader för att kunna öppna det som ni kan hämta hem här)

Det har blivit ett litet fel i mönstret. I beskrivningen på hur ni ska virka benen så har jag råkat hoppa över fyran men det är inget som påverkar mönstret.

4 kommentarer:

  1. Sv: Det skulle jag kunna göra, har testat det förut :) Dock fanns det delar som ska minskas så mycket att jag måste fortsätta minska även när jag vänt den ut och in (så rätsidan kommer utåt) :/ Dock har jag börjat testa igen att virka med "rätt" sida utåt och känns bättre/lättare än förra gången jag testade :)

    Vilken mysig blogg du har förresten! :)

    SvaraRadera
  2. Sv: Haha, precis vad jag täntke när jag såg din första kommentar xD Ja, nu värkar det gå rätt bra :) Ska testa virka en boll /eller något annat) som virkas ihop i slutet för har för mig att jag tyckte den delen var svårast när jag virkade åt det hållet :O

    SvaraRadera
  3. Sv: Okej :3 Tack så mycket! :D

    SvaraRadera
  4. Guigga hur precis lärt mig att virka sånna! :)

    SvaraRadera