8 februari 2014

Virknålsetui


För ett tag sedan så kände jag att jag ville ha ett etui till mina virknålar som jag lätt kunde ha med mig om jag skulle iväg någonstans. Så jag letade runt på Ravelry och internet och hittade detta eutiet som jag tyckte om väldigt mycket. Jag blev inte såld direkt på det men när jag såg vad andra hade gjort med mönstret så började det klia i virkfingrarna. :) Så jag satte igång och det slutade med detta ljus och mörkblåa etui. Ska väl sy i en dragkedja i den någon gång eftersom utsidan dessvärre blev lite mindre än insidan så det buktar ut lite så jag kan inte bara ha knappar eller band tyvärr.

Min favoritsak med detta mönstret är att man virkar fickorna direkt utan att behöva sy fast något i efterhand. Det tyckte jag var skönt att slippa. Jag skulle tro att man göra något annat med utsidan om man skulle vilja det. Mönstret hittar ni här: http://www.ravelry.com/patterns/library/aluminum-crochet-hook-case (krävs medlemskap på Ravelry men det är gratis).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar