8 mars 2014

Dödskallesjal

Hade egentligen hoppats på att fp visa den färdiga klockan idag men eftersom jag råkade vara rätt så generös med lim/vatten stärkningen så har den inte torkat än. Förhoppningsvis så är den redo att åka upp på väggen imorgon eftersom vi ska ha gäster då. :)

Men istället för klockan får jag visa mitt senaste projekt som är en dödskallesjal. Jag har velat göra en ganska länge nu men det har aldrig blivit av. Upptäckte dock att jag hade passande virkgarn bland mina gömmor och då fick jag lusten att virka en. Av någon anledning så har färgen blivit fel på bilden, den är egentligen mörkare grön. Det är väl mobilkameran som inte klarar av att återgiva färgerna ordentligt i dåligt ljus. :) Vill ni virka en själv så hittar ni mönstret här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar