5 mars 2014

Födelsedagspresent

Jag håller just nu på att virka på en födelsedagspresent till min mamma som fyllde år igår. Jag hade tänkt ha den klar tills hennes födelsedag men det gick lite åt pipan kan man säga men jag satsar på att hon ska få den innan helgen i alla fall. :) Hon ville ha en virkad klocka av mig precis som min syster fick och det är det hon kommer få.

Duken på bilden är en av anledningarna till att hon inte fick den i tid eftersom jag valde ett garn som tyvärr var för kort och som inte räcker till hela duken och den blir för liten om jag bara gör klart det varvet jag är på. Så det var bara att leta upp ett nytt mönster och börja virka med ett annat garn istället. Får se vad jag gör med denna duken, kanske gör jag en skål av den eller så blockar jag bara den och har den som duk. Vi får se helt enkelt. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar